De ce există diferențe de preț pentru crearea site-urilor

preț pentru crearea site-urilor

Vrei să îți îndeplinești visul de a avea propria ta afacere și ai ajuns la partea construirii site-ului. Ai o groază de întrebări: e ok un site făcut cu Shopify? Cât ar trebui să plătești pentru certificatul SSL? De ce există diferențe de preț pentru crearea site-urilor? Îți voi răspunde la toate întrebările de mai sus (și nu doar) în acest articol.

Este important site-ul pentru afacerea ta?

Da, este extrem de important. Gândește-te că acesta reprezintă primul contact pe care publicul îl are cu firma sau magazinul tău. 

Imaginează-ți că te duci să îți cumperi blugi. Modul în care arată magazinul va juca un rol fundamental în experiența ta.

Imaginează-ți că tot magazinul este roșu aprins – cum te face să te simți? Magazinul este împărțit pe categorii sau îți trebuie noroc să găsești secțiunea în care se află blugii? Hainele sunt aruncate grămadă pe o masă sau sunt frumos aranjate? Design-ul magazinului are o notă specială?

Toate aceste aspecte te influnțează când vrei să cumperi un produs. Fix așa se întâmplă și cu un magazin digital. Investiția în site este de fapt investiția în primul impact pe care îl va avea brand-ul tău.

preț pentru crearea site-urilor

4 motive care explică de ce există diferențe de preț pentru crearea site-urilor:

1. Shopify – un basm frumos

Știu, știu, știu… Platforme precum aceasta te ajută să creezi un site genial, într-un timp scurt și la un preț accesibil. Apoi, cinci zânițe urmează să coboare peste laptop, sa danseze pe tastatură și să dea cu praf magic în ecranul calculatorului pentru noroc. Uhmm… not.

Chiar dacă pare o soluție extraordinară genul acesta de platforme, ține cont că e foarte posibil să plătești pe parcursul dezvoltării tale în format digital tot felul de extra-servicii. E genul de chestie care te face ca, în scurt timp, să plătești chiar dublu față de cât ți-ar fi cerut un designer web experimentat.

Spre exemplu, abonamentul de pe Shopify de 29 de dolari pe lună sună foarte mișto, dar vei fi limitat în ce privește design-ul magazinului digital. Prin taxarea care vine la pachet cu noile specificații poți ajunge destul de ușor să plătești peste 200 de euro pe lună. 

Partea complicată este că  chiar dacă doar “baza” magazinului digital este făcută printr-o astfel de platformă, iar în rest lucrezi cu un specialist, tot va trebui să plătești platforma cât timp site-ul tău e activ.

Un alt minus pe care ți-l oferă o platformă intermediară este că poate fi complicat să obții ajutor tehnic dacă vor apărea probleme de această natură (spre exemplu, dacă site-ul se blochează).

2. Graba strică treaba

Indiferent de cât de mult sau cât de puțin ar cere un designer web, trebuie să ai în vedere că un produs de calitate ia timp. Dacă cineva ți-a zis că îți poate realiza magazinul digital la un mega preț în doar o săptămână, te-a mințit. E mai probabil să te întâlnești cu Mica Sirenă la magazinul din colț decât ca această promisiune să fie ținută. 

Ori acesta face un site de mântuială. În cel mai bun caz, “autorul” a folosit template-ul unui alt site și doar a modificat informațiile  expuse. 

Designer-ul web este efectiv un creator, dintr-o anumită perspectivă. El ar trebui să aibă grijă ca site-ul tău să conțină acel ceva care te caracterizează doar pe tine și afacerea ta. Trebuie să cunoască foarte bine profilul cumpărătorului tău, apoi să ofere o platformă care să se așeze peste nevoile lui. Toate astea într-o notă inedită ce ajută la transformarea afacerii tale într-un brand. 

Ei bine, ca acest lucru să se întâmple, e nevoie de timp atât pentru crearea conceptului, cât și pentru construirea părților tehnice.

preț pentru crearea site-urilor

3. Practice makes (IT) perfect

Întocmai așa funcționează și în cazul unui designer web. Un specialist cu experiență rezolvă mult mai ușor, mai rapid și mai eficient problemele care pot apărea. Una este să te întâlnești pentru prima dată cu o încurcătură legată de pagina pe care o administrezi, și alta e să tot dai peste ea de-a lungul anilor de lucru. 

Din acest motiv, calitatea vine la pachet cu experiența, cu ani și ani de lucru în spate – ceea ce se vede și în rezultatul final al “produsului”. Acest factor este foarte important când vorbim de diferența de preț pentru crearea site-urilor.

4. Ultra all inclusive

Prețul final pentru platforma creată nu include doar experiența și volumul de muncă. În valoare achiziției intră și costul template-urilor licențiate, soft-urilor licențiate, prețul domeniului, prețul găzduirii, certificatul SSL, partea de copywriting sau contentwriting, dar și cheltuieli administrative. 

Certificatul SSL, spre exemplu, este foarte important pentru ca tu să îți poți desfășura activtitatea în regulă. Acesta ajută la protejarea informațiilor site-ului. E un indicator puternic care te ajută să recunoști un site de încredere. Certificatul SSL pornește de la 20 de euro și poate ajunge până la câteva sute de euro, în funcție de mărimea magazinului digital.

De final

Când începi o afacere, sunt o groază de lucruri la care trebuie să  te gândești pentru a avea succes. Dintre toate, prezentarea pe care ți-o faci este “cârligul cheie”, din punctul meu de vedere. Construcția magazinului digital sau a site-ului firmei este primul impact pe care îl oferi publicului.

Pe lângă suportul tehnic pe care ți-l oferă designer-ul web, acesta se mulează pe conceptul brandului tău mult visat. Practic, dacă afacerea ta ar fi un om, designer-ul web îi modelează chipul. 

Din acest motiv este foarte importantă persoana cu care lucrezi pentru proiectul tău. O alegere neinspirată, dar aparent accesibilă a platformei poate fi mult mai costisitoare pe termen lung decât un site construit de specialiști din domeniu.

Poze: unsplash